Visuminio ugdymo taikymo galimybės ugdymo procese Šiaulių Gegužių progimnazijoje
„Mokymo procesas tik tuomet gražus, kai mokymą pralenkia auklėjimas“.
Š.Amonašvilis
2016 m. vasario 4 d. Šiaulių Gegužių progimnazijoje buvo organizuota tęstinė respublikinė – metodinė praktinė konferencija „Visuminio ugdymo taikymo galimybės ugdymo procese“, skirta Saulės mūšio 780-osioms metinėms bei Pasaulio kultūros dienos Lietuvoje 10-osioms metinėms pažymėti. Konferencijoje sulaukta visos respublikos mokytojų, dėstytojų, miesto valdžios ir švietimo skyriaus atstovų dėmesio (Jurbarko, Kėdainių, Akmenės, Pasvalio, Šilalės, Tauragės, Kelmės, Kauno, Vilniaus, Mažeikių, Klaipėdos, Panevėžio, Radviliškio, Telšių, Kuršėnų, Šiaulių miestų ir rajonų).
Šiaulių Gegužių progimnazijos direktorė, Lietuvos humanistinės pedagogikos asociacijos (LHPA) narė, HP riteris, TVK narė Silvija Baranauskienė, sveikindama konferencijos dalyvius, akcentavo, kad visuminis ugdymas(is) yra kultūringos asmenybės pagrindas. Žmogus jau Renesanso laikotarpiu suvoktas kaip išorinio ir vidinio pasaulių grožio visuma ir kūrėjas. Tik grožis išgelbės pasaulį. Siekiant išauginti išsilavinusią, kultūringą, harmoningą asmenybę, švietimo sistemoje būtinas ne dalinis (paprastai grįstas tik logika), o visuminis ugdymas. Visuminiu ugdymu siekiama per visų mokomųjų dalykų pamokas mokyti vaiką save ir pasaulį suvokti kaip nedalomą materijos (proto) bei dvasios (jausmo) vienį. Svarbu užtikrinti, kad vaikas gautų ne tik protinės informacijos, bet per ją ieškotų ir gyvenimo prasmės. Svarbu išmokius konkrečių žinių mokyti vaiką jas pritaikyti gyvenime, per tas išmoktas žinias pakviesti jį pažvelgti į savo vidinį pasaulį ir taip vaiką priartinti prie amžinųjų vertybių, prie kultūros suvokimo, sustiprinti jo ryšį su Kūrėju. Siekiant visuminio ugdymo, žinių ir įkvėpimo mums suteikia humanistinė pedagogika, giluminis kultūros suvokimas. Humanizmas, humanizavimas yra procesas, kuriame išminties pagalba ieškoma dvasingumo. Kultūra – tai šviesos kūrimas proto ir širdies pagalba. Direktorė visiems priminė, kad šiemet, balandžio 15 d., jau 10-ąjį kartą bus minima Kultūros diena, kelsime Taikos vėliavą, dalinsimės mintimis, rašiniais, kas yra kultūra.
Visus šiltai, dvasiškai nuteikė Šiaulių Gegužių progimnazijos choro „Strazdanėlės“ (vad. Raimonda Janulienė) atliktos dainos. Sveikinimo žodį konferencijos dalyviams tarė Danguolė Martinkienė, LR Kultūros ministro patarėja, Šiaulių miesto savivaldybės tarybos narė. Ji gvildeno klausimą, ar taps kultūra prioritetu mūsų gyvenime. Dr. Stasys Tumėnas, Šiaulių miesto vicemeras, Šiaulių universiteto dėstytojas, leidėjas, analizavo humanistinės pedagogikos svarbą šiandienos mokykloje ir kvietė niekada nepamiršti istorinio konteksto, ugdant mokinius. Asta Lesauskienė, Šiaulių miesto Švietimo skyriaus Veiklos analizės ir neformaliojo ugdymo poskyrio vedėja, pabrėžė, kad švietimo teisės aktuose didelis dėmesys skiriamas visuminiam vaiko ugdymui, o ne pažymiui, dešimtukui, pasidalinta sėkmingai veikiančiu socialinių kompetencijų ugdymo sistemos modeliu, kaip ruošti vaiką gyvenimui („Tik niekam nesakykim, kiek kainuoja dešimtukas!“). Prof. dr. Arūnas Gumuliauskas, Šiaulių miesto savivaldybės tarybos narys, Šiaulių universiteto dėstytojas, supažindino visus, kokią įtaką Saulės mūšis padarė valstybės ir kultūros raidai, akcentavo patriotizmo svarbą.
Po plenarinio posėdžio vyko 17 įvairių mokomųjų dalykų (gamtos mokslų, lietuvių bei anglų kalbų, pradinių klasių ir ikimokyklinio ugdymo, muzikos, tikybos, dailės, specialiojo ugdymo) meistriškumo pamokų, kurias vedė progimnazijos ir kitų Lietuvos švietimo įstaigų pedagogai. Respublikos švietimo įstaigų mokytojai stebėjo ir darbo grupėse aptarė šių pedagogų patirtį, įgyvendinant visuminį ugdymą.
Meistriškumo pamokose mokytojai:
ü  susipažino su naujos pažinimo sistemos metodologija Kultūros kontekste; svarstė apie žodį, kaip kūrybos instrumentą, ir pasakas – virsmo ir brandos istorijas, dalinosi patirtimi, kaip motyvuoti mokinius skaityti, suvokti tekstą ir kurti pačiam;
ü  kalbėjo apie visuminį ugdymą taikant Valdorfo pedagogikos metodikos elementus;
ü  atskleidė visuminio, vertybinio ugdymo idėjų, pozityvių gyvenimo nuostatų, paremtų humanistinėmis, dvasinėmis vertybėmis integravimo į ugdymo procesą galimybes;
ü  pajuto meno (dailės, muzikos) poveikį vaikų asmenybės kūrybiškumui ugdyti ir išbandė kolektyvinės mandalos piešimo metodą;
ü  sužinojo būdą, kaip tikėti asmenine kompetencija ir pagarba sau ir pakeisti pasaulį;
ü  susipažino su visuminio ugdymo galimybėmis mokant priešmokyklinukus apie Saulės miesto atsiradimą ir simboliką;
ü  kalbų pamokose dar kartą buvo akcentuota, kad svarbu ne tik plėsti mokinio žodyną ar išmokyti jį praktiškai taikyti gramatikos taisykles, bet ir auklėti Vaiko Širdį bei Dvasią, apžvelgė būdus, kaip mokyti užsienio kalbų pasitelkiant pojūčius;
ü  pateikė metodų ir formų, skatinančių pažinti etninę kultūrą, kaip dvasinį ir materialinį tautos kultūros paveldą;
ü  kalbėjo apie vaikų, turinčių emocijų, elgesio ir intelekto sutrikimus, visuminį ugdymą;
ü  gilinosi į Darnos arba Šambalos principus, kuriais remiantis galime kurti subtilią, dvasingą ir autentišką ugdymosi aplinką;
ü  aptarė integruotų veiklų dieną ir integruotų dalykų bendrystę.
Po konferencijos, dalindamiesi refleksijomis, daugelis pripažino, kad iš konferencijos išeina ne tik pasisėmę žinių, bet ir galvodami apie tai, kaip kurti ir auginti save kaip Mokytoją, kuris ieškotų individualaus humaniško kelio į vaikus, vadovautųsi šiais principais: ugdymas pačiu gyvenimu, kiekvieno mokinio aplinkos sutaurinimas, pažinimas per bendradarbiavimą ir bendrą kūrybą, kūrybinga kantrybė. Juk šiuolaikiniam mokytojui, dirbančiam mokykloje su Z kartos vaikais jau nebeužtenka tik lentos ir baltos kreidos. Jis ieško „prieskonių“ savo pamokoms, t.y. metodų, formų, priemonių įvairovės.
Tikėdama konferencijos temos – visuminio ugdymo taikymo galimybės ugdymo procese – aktualumu, džiaugdamasi dalyvių susidomėjimu, gerais atsiliepimais, Šiaulių Gegužių progimnazija tikisi ir kitąmet šalies pedagogus vėl pakviesti į konferenciją apie visuminį ugdymą.
 
 
R. Zalogienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui,
L. Tamulevičienė, lietuvių kalbos mokytoja,
 
Fotografavo, nuotraukas pateikė D.Kulikauskienė, dailės ir technologijų mokytoja
2016-02-04
Facebook
Spausdinimo versija
Jūsų komentaras (Į pateiktus komentarus neatsakoma)
Vardas:
El. pašto adresas:
Įžeidžiantys komentarai neskelbiami.
Įveskite patvirtinimo kodą, kurį matote paveikslėlyje
AntiSpam






komentarų nėra
Atgal

 


Oficialūs Savivaldybės puslapiai

 

 


Renginių kalendorius
P A T K Pn Š S
      01
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
Liepa
    2018     
Naujienų prenumerata
Įveskite savo el. paštą ir gaukite
mūsų naujienas pirmieji:
Norėdami Jums pasiūlyti paslaugas mūsų interneto svetainėje, prašome leisti įrašyti Jūsų kompiuteryje (įrenginyje) tam tikrą informaciją – slapukus (angl. „cookies“).