Teismo sprendimai

Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmų teisėjų kolegija 2020-02-11 sprendimu administracinėje byloje Nr. eI3-498-621-2020 panaikino Šiaulių miesto savivaldybės administracijos 2019 m. rugpjūčio 27 d. įsakymą Nr. A-1221 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2019 m. liepos 23 d. įsakymo Nr. A-1074 „Dėl žemės sklypo ( - ), formavimo ir pertvarkymo projekto rengimo“ galiojimo sustabdymo“. Buvo nustatyta, kad Vietos savivaldos įstatymo norma negalėjo būti pagrindu priimti skundžiamą įsakymą, nes nagrinėjamu atveju buvo sustabdytas ne savivaldybės administracijos direktoriaus priimtas aktas, o jau pradėta procedūra. Minėta, jog priimant skundžiamą Įsakymą pagal UAB „( - )“ prašymą buvo pradėtas žemės valdos projekto rengimas pagal Teritorijų planavimo įstatymo ir Taisyklių nuostatas. Galutinis administracinis sprendimas dėl žemės valdos projekto nepriimtas. Taigi, iš esmės buvo stabdomas ne konkretaus Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2019 m. liepos 23 d. įsakymo Nr. A-1074 galiojimas, o visos aptartos žemės valdos projekto rengimo procedūros eiga. Todėl atsakovė negalėjo remtis Vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, kaip pagrindu sustabdyti aptariamą procedūrą, nes šioje normoje numatyta galimybė sustabdyti tik konkretaus priimto teisės akto galiojimą.  (https://www.infolex.lt/tp/1864632). Įsakymas panaikintas.

 

Lietuvos apeliacinis teismas 2020-02-18 sprendimu civilinėje byloje Nr. e2A-667-381/2020 (https://www.infolex.lt/tp/1819993 ) nusprendė pripažinti negaliojančiais Teisės naudotis reklamine vieta suteikimo komisijos 2016 m. rugsėjo 13 d. protokolinį sprendimą Nr. VM-30 bei Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2016 m. rugsėjo 15 d. įsakymą Nr. A-1201 „Dėl teisės įrengti ir eksploatuoti reklaminį inžinerinį įrenginį reklamos vietoje suteikimo konkurso rezultatų“. Teismas nurodė, kad UAB „-“ turėjo geresnes sąlygas nei kiti dalyviai konkuruoti dėl reklamos vietos Nr. 15, nes žinojo visus savo konkurentus ir atitinkamai galėjo įvertinti, kokio dydžio pasiūlymai gali būti pateikti. Tuo tarpu ieškovė, teikdama pasiūlymą Konkursui, neturėjo visos informacijos apie Konkurso dalyvius, todėl savo pasiūlymo sąlygas pateikė įvertindama faktą apie vienintelį žinomą konkurentą (UAB „-“) bei jo potencialias (numanomas) galimybes teikti konkuruojantį pasiūlymą ir laimėti Konkursą. Tokia situacija, teisėjų kolegijos vertinimu, pažeidžia pačios Konkurso organizatorės (Šiaulių miesto savivaldybės administracijos) paskelbtas Konkurso sąlygas dėl Konkurso dalyvių paraiškų išviešinimo iki pasiūlymų pateikimo, taip pat lygiateisiškumo, skaidrumo ir teisėtų lūkesčių principus. Nors sutiktina su atsakove, kad pasiūlymai Konkurse gali būti teikiami atsižvelgiant ne tik į kitus konkurso dalyvius ir kitų konkurso dalyvių žinojimas neužtikrina, jog būtent ieškovė būtų laimėjusi Konkursą, tačiau vien šios aplinkybės bei tai, kad ankstesniuose konkursuose ginčo Konkurso dalyvės yra teikusios įvairaus dydžio pasiūlymų (tiek mažesnius, tiek didesnius nei Konkurse dėl reklamos vietos Nr. 15), negali pateisinti lygiateisiškumo, skaidrumo ir teisėtų lūkesčių principų, kurie taikytini ir vykdant viešo konkurso procedūras (sprendimo 19 punktas), pažeidimo. Teisėjų kolegijos vertinimu, priešingai nei nurodė pirmosios instancijos teismas, minėtų principų pažeidimas laikytinas esminiu ir neleidžia Konkurso rezultatų pripažinti teisėtais. Teismo sprendimas įvykdytas pagal galiojantį naują teisinį reglamentavimą.

 

 

Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmai priėmė 2019-04-19 sprendimą administracinėje byloje Nr. eI-3249-289/2019, kuris įsiteisėjo po Lietuvos Vyriausiojo administracinio teismo 2020-05-13 sprendimo, kuriuo nusprendė panaikinti atsakovės Šiaulių miesto savivaldybės administracijos 2019 m. vasario 11 d. sprendimą Nr. SG-114 „Dėl žvyruotos Daubos gatvės keliamos taršos“ ir įpareigoti atsakovę Šiaulių miesto savivaldybės administraciją iš naujo išnagrinėti pareiškėjo E. D. 2018 m. birželio 27 d. prašymą dalyje dėl sunkiasvorio transporto ribojimo Daubos gatvėje su žvyro danga (gatvės atkarpoje tarp Sprudeikos gatvės ir Daubos gatvės). Pripažinta, kad nagrinėjant pareiškėjo E. D. 2018 m. birželio 27 d. prašymą Šiaulių miesto savivaldybės administracijoje buvo pažeista pareiškėjo teisė į gerą administravimą. (https://www.infolex.lt/tp/1884476 ). Teismo sprendimas įvykdytas, pareiškėjui pateiktas naujas atsakymas.

 

Ieškovė mažoji bendrija (toliau – MB) „-“ kreipėsi į teismą su ieškiniu, prašydama pripažinti Šiaulių miesto savivaldybės administracijos vykdomo mažos vertės viešojo pirkimo Nr. 444756 „Administracijos „vieno langelio“ principu teikiamų administracinių paslaugų analizės, vertinimo ir optimizavimo paslaugos“ (toliau – pirkimas) sąlygų P1 – P3 parametrų vertinimo tvarką neteisėta, pripažinti pirkimo sąlygų T2 kriterijų neteisėtu, pripažinti pirkimo sutarties projektą ta apimtimi, kuria nenustatomas paslaugų aprašymų vykdymo kontrolės mechanizmas, neteisėta. Šiaulių apygardos teismas 2019 m. rugsėjo 25 d. sprendimu ieškinį tenkino iš dalies, pripažino pirkimo sąlygų P1 – P3 parametrų vertinimo tvarką neteisėta, kitus ieškinio reikalavimus atmetė.  Teismo vertinimu, nustatyti vertinimo kriterijai yra abstraktūs, nėra aišku, pagal ką bus vertinama, kad paslaugų teikimo procesas „nepakankamai nuoseklus ir gerai apgalvotas“ ir panašiai. Pirmosios instancijos teismas padarė išvadą, kad pirkimo sąlygų 7.4 papunktyje ir patikslintų pirkimo sąlygų 7.4.5 papunktyje numatyta P1 – P3 parametrų vertinimo tvarka neatitinka VPĮ 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintų skaidrumo ir vienodo požiūrio principų, todėl P1 – P3 parametrų balų skyrimo tvarką pripažino neteisėta. Kitoje dalyje teismas ieškinį atmetė. Lietuvos apeliacinis teismas 2019-12-19 sprendimu civilinėje byloje Nr. e2A-1307-790/2019 (https://www.infolex.lt/tp/1790424 ), paliko pirmosios instancijos teismo sprendimą nepakeistą. Lietuvos Aukščiausiasis teismas 2020-07-01 sprendimu civilinėje byloje Nr. e3K-3-204-916/2020 panaikino Lietuvos apeliacinio teismo Civilinių bylų skyriaus teisėjų kolegijos 2019 m. gruodžio 19 d. nutarties ir Šiaulių apygardos teismo 2019 m. rugsėjo 25 d. sprendimo dalis, kuriomis atmestas ieškinio reikalavimas pripažinti Pirkimo sąlygų T2 kriterijų neteisėtu bei paskirstytos bylinėjimosi išlaidos, ir dėl šių dalių priimti naują sprendimą ir pripažino Šiaulių miesto savivaldybės administracijos vykdyto mažos vertės viešojo pirkimo Nr. 444756 „Administracijos „vieno langelio“ principu teikiamų administracinių paslaugų analizės, vertinimo ir optimizavimo paslaugos“ sąlygų T2 kriterijų neteisėtu. Lietuvos apeliacinio teismo Civilinių bylų skyriaus teisėjų kolegijos 2019 m. gruodžio 19 d. nutarties ir Šiaulių apygardos teismo 2019 m. rugsėjo 25 d. sprendimo dalis paliko nepakeistas. (https://www.infolex.lt/tp/1900244 ). Viešojo pirkimo konkursas nutrauktas.

 



Informaciją rengia
Teisės skyriaus vedėja
Laura Steponkienė,
tel. (8 41) 596 221

Paskutinis atnaujinimas: 2020-10-20 18:37:52 Grįžti


Oficialūs Savivaldybės puslapiai

      
 


Renginių kalendorius
P A T K Pn Š S
28293001020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
26272829303101
Spalis
    2020     
Naujienų prenumerata
Įveskite savo el. paštą ir gaukite
mūsų naujienas pirmieji:

Siekdami užtikrinti efektyvų mūsų interneto svetainės veikimą, jos veikloje naudojame slapukus - (angl. cookies). Tęsdami naršymą interneto svetainėje, sutinkate, kad Jūsų kompiuteryje būtų įrašomi slapukai iš interneto svetainės www.siauliai.lt. Susipažinkite su   Privatumo politika.