Šiaulių Juliaus Janonio gimnazijos mokytojai pagal „Erasmus+“ programą gilino žinias Kroatijoje, Splito mieste. Trijų mokytojų grupė J. Jačiauskaitė, L. Mikutienė ir A. Rimkuvienė dalyvavo kursuose „Šiuolaikiniai klasės valdymo sprendimai: formuojamieji vertinimai, bendradarbiavimo strategijos, įgūdžiai ir metodai šiuolaikiniams pedagogams“ (Modern Classroom Management Solutions: Formative Assessements, Collaborative Strategies, Skills and Techniques for Today's Educators). Mokymai vyko šių metų liepos 28 - rugpjūčio 1 dienomis pagal akredituoto projekto Nr. 2025-1-LT01-KA121-SCH-000313858 veiklas. Mokytojai iš Lietuvos, Vengrijos, Čekijos, Slovakijos, Danijos, Rumunijos, Portugalijos, Ispanijos ir Italijos pristatė savo šalis, miestus bei švietimo įstaigas. Lektorius Jakov Bajič, anglų kalbos ir istorijos mokytojas bei gidas, organizavo veiklas, padedančias ugdyti įgūdžius ne tik klasėje - dalyviai tyrinėjo UNESCO saugomą Splito senamiestį, susipažino su Dalmatijos kultūra. Mokymų metu didelis dėmesys skirtas šiuolaikinėms technologijoms: pristatytas skandinaviškas modelis „Active Floor“, skatinantis mokinius mokytis per judėjimą, prisimintos, naujai atrastos bei išbandytos švietimo platformos Wayground.com (buvusi Quizizz) ir Blooket.com, kurių paskirtis padėti mokytojams kurti viktorinas ir mokomuosius žaidimus. Taip pat praktiškai išbandytos ir kitos programėlės. „GooseChase“ - tai skaitmeninė platforma, leidžianti kurti ir organizuoti interaktyvius žaidimus, primenančius orientacines varžybas. Pagrindinis tikslas – įtraukti, aktyvuoti ir ugdyti dalyvių bendruomenę per kūrybiškas realaus pasaulio užduotis. „Vita“ - tai intuityvi vaizdo įrašų redagavimo programėlė, skirta kurti profesionaliai atrodančius vaizdo įrašus tiesiog mobiliajame telefone. Jos paskirtis ir privalumas – suteikti visus reikiamus įrankius kokybiškam vaizdo montažui be sudėtingų programų. Projekto dalyviai mokėsi ugdyti kritinį mąstymą bei kūrybiškai naudoti dirbtinį intelektą. Lektorė Ivana Čoko pateikdama pavyzdžius pristatė, kad šiuolaikinis mokytojas turi būti orientuotas į ateitį, skatinantis visą gyvenimą trunkantį mokymąsi, jo veikla nukreipta į mokinį, kuris aktyviai įsitraukęs į mokymosi procesą. XXI a. švietimas grįstas pagrindiniais aspektais: bendravimu ir bendradarbiavimu, kritiniu mąstymu ir problemų sprendimu, kūrybiškumu ir inovacijomis. Mokymasis lauko aplinkoje, naudojant dramos ir komandinio darbo pratimus, leido lavinti dėmesingo įsisavinimo („mindfulness“) įgūdžius, o įvairios užduotys gerino komunikaciją ir sudarė prielaidas spręsti problemas. Tokios drauge įgyvendintos veiklos padėjo geriau pažinti save ir aplinkinius bei atvėrė galimybes ieškoti naujų tobulėjimo būdų.
Už organizuotus kursus, perteiktą informaciją dėkojame mokymų centrui „Maksima“ ir lektoriams Jakov Bajič ir Ivana Čoko.
Programą finansuoja Europos Sąjunga. Pateikta nuomonė yra tik autoriaus(-ių) ir ji nebūtinai atspindi Europos Sąjungos ar Švietimo mainų paramos fondo narių požiūrį. Nei Europos Sąjunga, nei dotaciją teikianti institucija už tai negali būti laikoma atsakinga.
Informacinio pranešimo ir nuotraukų autorės - Šiaulių Juliaus gimnazijos mokytojos Jolanta Jačiauskaitė, Asta Rimkuvienė, Loreta Mikutienė