Paieška...
Išplėstinė paieška
Uždaryti
background

Gera žinia – Šiauliuose mažėja juodųjų dėmių

Šiaulių miesto savivaldybės spaudos konferencijoje pateiktos ekspertų išvados apie vadinamąsias juodąsias dėmes – avaringiausias sankryžas ar gatvių atkarpas. Tyrimų duomenys rodo geras tendencijas, investicijos į eismo saugumą Šiauliuose atsiperka – daugiau kaip dvigubai sumažėjo eismo įvykių skaičius, keliskart mažiau sužeistų ir žuvusiųjų.

Saugaus eismo komisijos pirmininkas, Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Vincas Urbonavičius informavo, kad Savivaldybės užsakymu 2022 m. Transporto kompetencijų agentūra (TKA) atliko Šiaulių miesto Juodųjų dėmių* žemėlapio atnaujinimą  ir juodųjų dėmių tyrimą. Ekspertai įvertino per pastaruosius trejus metus (2018–2021 m.) vykusius įskaitinius eismo įvykius Šiaulių miesto sankryžose ir gatvių ruožuose, nustatė juodąsias dėmes ir sudarė jų žemėlapį, pasiūlė eismo įvykių prevencijai skirtas inžinerines eismo saugumo priemones.

Tyrėjai, išanalizavę duomenis, Šiaulių miesto keliuose ir gatvėse iš viso nustatė 18 juodųjų dėmių: sankryžose nustatyta 7 juodosios dėmės, gatvių ruožuose nustatyta 11 juodųjų dėmių.

Lyginant 2017 metų juodųjų dėmių tyrimo ir 2022 metų juodųjų dėmių tyrimo rezultatus matoma, kad po 2017 metų tyrimo avaringose vietose įdiegtos eismo saugą gerinančios priemonės Šiaulių mieste davė teigiamų rezultatų – juodųjų dėmių kiekis sankryžose sumažėjo nuo 30 iki 7, o juodųjų dėmių kiekis ruožuose sumažėjo nuo 13 iki 11. Eismo įvykių skaičius juodosiose dėmėse sumažėjo nuo 248 įskaitinių eismo įvykių 2017 metais iki 95 įskaitinių eismo įvykių 2022 metais. Žuvusiųjų juodosiose dėmėse skaičius sumažėjo nuo 5 iki 1, o sužeistųjų – nuo 284 iki 99.

                     

                      Juodųjų dėmių nustatymo metai

Juodų dėmių skaičius

Eismo įvykių              Žuvo              Sužeista skaičius

2017

43

248                                  5                        284

2022

18

95                                    1                          99

 

Vertinant 2018–2021 metų eismo įvykių pasiskirstymą pagal rūšis Šiaulių mieste, nustatyta, kad didžiausią visų eismo įvykių dalį, vidutiniškai 49 %, sudaro eismo įvykiai su pažeidžiamiausiais eismo dalyviais – pėsčiaisiais ir dviratininkais (užvažiavimai ant pėsčiųjų – 38 %, susidūrimai su dviračiu – 11 %), 37 % visų eismo įvykių sudaro susidūrimai (transporto priemonių susidūrimai 28 %, susidūrimai su motociklu 4 %, susidūrimai su mopedu 1 %, susidūrimai su stovinčia transporto priemone 4 %).

Kasdienėms kelionėms žmonės vis dažniau renkasi darnias transporto priemones – dviračius ir paspirtukus. Miestų gatvėse, dviračių, pėsčiųjų takuose daugėjant elektrinių ir mechaninių paspirtukų, daugėja konfliktinių situacijų ir eismo įvykių. Lietuvos kelių policijos pateiktuose eismo įvykių duomenyse nėra išskirti eismo įvykiai su paspirtukais, tačiau TKA išskyrė šiuos eismo dalyvius patenkančius į eismo įvykius, pagal policijos pateiktas eismo įvykių aplinkybes. Šio tipo eismo dalyvių intensyvėjantis dalyvavimas eisme atsispindi eismo įvykių duomenyse – per paskutinius dvejus metus į eismo įvykius pateko 23 paspirtukų naudotojai, iš kurių eismo įvykiuose nukentėjo (žuvo ir sužeisti) 14, nenukentėjo 4, o likusių 5 būklė nežinoma, nes paspirtukų vairuotojai iš eismo įvykio vietos pasišalino, beje 4 iš pasišalinusių paspirtukininkų buvo eismo įvykių kaltininkai.

 

Juodųjų dėmių, nustatytų sankryžose, sąrašas:

Eil. Nr.

Gatvė Nr. 1

Gatvė Nr.2

Eismo įvykiai

Žuvo

Sužeista

Nr. 1

Gardino g.

Aido g.

6

1

5

Nr. 2

Tilžės g.

K. Donelaičio g.

6

0

7

Nr. 3

Tilžės g.

Ragainės g.

5

0

5

Nr. 4

Tilžės g.

Vytauto g.

6

0

6

Nr. 5

S. Daukanto g.

Vytauto g.

5

0

7

Nr. 6

Vytauto g.

Rūdės g.

4

0

4

Nr. 7

Žemaitės g.

Vaidoto g.

4

0

4

 

 

                     Viso:

36

1

38

 

Juodųjų dėmių, nustatytų gatvių ruožuose, sąrašas:

Eil. Nr.

Gatvės pavadinimas

Eismo įvykiai

Žuvo

Sužeista

Nr. 1

Lyros g. nuo Gardino g. iki Dainų g.

4

0

4

Nr. 2

V. Kudirkos g. ties ligoninėmis

4

0

4

Nr. 3

Tilžės g. ties  elektros tinklų įmone

4

0

4

Nr. 4

Tilžės g. ties Baltupėnų g.

6

0

6

Nr. 5

Tilžės g. tarp Neringos g.  ir Pagėgių g.

4

0

4

Nr. 6

Tilžės g. tarp Dubijos g. ir  A. J. Greimo g.

13

0

14

Nr. 7

Aukštoji g. nuo Tilžės g. iki Lukšio g.

6

0

6

Nr. 8

Tilžės g. nuo Krantinės g. iki Stumbro g.

5

0

5

Nr. 9

Pramonės g.  buvusia televizorių g-lka

4

0

4

Nr. 10

Pramonės g. prie Metalistų g.

4

0

4

Nr. 11

Pramonės g. ties prekybos sandėliais

5

0

5

 

                                                                    Viso:

59

0

58

                     

Po avaringų vietų apžiūros, surinkus informaciją apie konkrečias vietas, juodųjų dėmių tyrėjų grupė sudarė juodųjų dėmių pasus, kuriuose pateikiama informacija apima Juodųjų dėmių tyrimo apraše nurodytą informaciją, t. y. kelio aplinka; vietos schema; avaringumo bei eismo intensyvumo duomenys, ruože nustatytos problemos bei pateikti siūlymai, kurie leistų pagerinti eismo saugos situaciją kiekviename objekte.

Pagrindiniai siūlymai: važiuojamosios dalies siaurinimas, posūkių spindulių mažinimas, kairinių posūkių apribojimas, saugos salelių įrengimas.            

Dažniausiai pasitaikanti 2017 metų tyrime nustatytų juodųjų dėmių sankryžose priežastis buvo neapsaugoti kairieji posūkiai ir bendros pėsčiųjų fazės kartu su transporto priemonių srautu. Šioms problemoms spręsti buvo siūloma atsisakyti papildomų žaliųjų lentelių, leidžiančių dešinius posūkius sankryžose degant draudžiamam signalui bei šviesoforinio valdymo korekcijos, įrengiant apsaugotus kairiuosius posūkius. Suprantama, kad visus sprendinius vienu metu įdiegti yra neįmanoma, tačiau gana efektyviai vykdytas šviesoforinių sankryžų valdymo pertvarkymas mieste davė tikėtinų rezultatų – juodųjų dėmių skaičius sumažėjo.

 Šiaulių mieste nuo 2018 metų įdiegtos eismo saugumo priemonės bei atlikti gatvių (Lyros g., Draugystės pr. ir kt.) rekonstravimo darbai žymiai pagerino eismo saugą mieste. Ryškų juodųjų dėmių skaičiaus sumažėjimą sankryžose lėmė tinkamų, greitai įgyvendinamų priemonių įrengimas, intensyvi sankryžų rekonstrukcija bei šviesoforinio valdymo atnaujinimo darbai. Atnaujinti šviesoforai diegiami tinkamai, mažinami konfliktiniai taškai bei atsižvelgiama į pažeidžiamiausių eismo dalyvių saugumo didinimą. Daugumoje naujų ir atnaujintų šviesoforinių sankryžų, ypač Pietiniame mikrorajone ir centrinėje miesto dalyje, įrengti apsaugoti kairieji posūkiai bei atskiros pėsčiųjų eismą reguliuojančios šviesoforo fazės. Matomas akivaizdus tokių priemonių pasirinkimo efektyvumas. Didžiausią įskaitinių eismo įvykių dalį mieste sudaro susidūrimai ir užvažiavimai ant pėsčiųjų (75%), tačiau yra matomas šių eismo įvykių mažėjimas. Saugesnes eismo sąlygas efektyviai gerina diegiama infrastruktūra pėstiesiems: šviesoforu reguliuojamos pėsčiųjų perėjos, geresnis gatvių apšvietimas, nauji šaligatviai ir pėsčiųjų takai. Sankryžose atnaujinamas šviesoforinis valdymas, taip pat žiedinių sankryžų įrengimas mažina įvairių eismo įvykių riziką – tuo pačiu mažėja ir eismo įvykių dėl nepasirinkto saugaus važiavimo greičio.

*Juodoji dėmė – tai kelio arba gatvės ruožas ar sankryža (įskaitant kelius ir gatves su skiriamąja juosta), kurioje per pastaruosius 4 kalendorinius metus yra įvykę 4 arba daugiau įskaitinių eismo įvykių. Įskaitiniai eismo įvykiai- tai tokie eismo įvykiai, kurių metu nukentėjo bent vienas žmogus.

 

Viešųjų ryšių koordinatorius Vitalis Lebedis