Paieška...
Išplėstinė paieška
Uždaryti
background

Apie šalių kultūrą – žodžiu, vaizdu, daina, šokiu

Kas Europos Sąjungos šalis vienija ir skiria? Kuo tautų kalbos panašios ir savitos? Į šiuos klausimus sėkmingo atsakymo formulės ieškojo Lieporių gimnazijoje vykusio nuotolinio ,,Erasmus+“ projekto „The Family We Call Europe“ dalyviai. 

      Jungtinė antrų gimnazijos klasių komanda dalyvavo Ispanijos organizatorių rengtose virtualiose veiklose. Projekto tikslas –  išsiaiškinti, kuo Europos šalių kalbos unikalios, kokie yra kalbų  skirtumai ir panašumai, kas giminiškas kalbas jungia į vieną kultūrinę Europos bendruomenę. Projekto organizatoriai ispanai Lietuvos, Lenkijos, Graikijos dalyviams pristatė pietinės Ispanijos regioną ir savo tarptautinę mokyklą. Po virtualaus turo dalyviai vieni su kitais susipažino bendraudami grupėse. Viena iš užduočių – neištarus nė žodžio suvaidinti nurodytas situacijas. Žiūrėdami nufilmuotas situacijas mokiniai spėjo, kas  rodoma. Išvada aiški - pasitelkę kūno kalbą vieni kitus puikiai galime suprasti ir be žodžių. Komandoms reikėjo atlikti ir namų darbus  -  parengti pristatymą apie gimtosios kalbos alfabetą. Klausant pristatymų paaiškėjo, kokios unikalios ir giminiškos yra Europos kalbos. Ypač daug išradingumo prireikė kuriant Europos kilmę aiškinančius mitus. Pasitelkę mitologijos žinias  ir dirbdami grupėse mokiniai kūrė vaizdžius pasakojimus ir  filmus.

      Paskutinę dieną dalyviai turėjo unikalią progą išbandyti, ar lengva kalbėti ispaniškai, graikiškai, lenkiškai, o ypač lietuviškai.  Mokiniai sveikino vieni kitus su gimtadieniu, sudarė pirkinių sąrašą, ieškojo giminiškų žodžių, dainavo pasirinktą karaokės dainą viena iš projekto dalyvių kalba. Klausytis ispanų atliekamos kalėdinės dainos lietuviškai buvo itin malonu! Projekto veiklų pabaigoje laukė staigmena –  Ispanijos flamenko šokėjos pasirodymas. Visos šalių komandos prisijungė prie draugiško būrio ir mokėsi šokti tradicinius ispanų šokius. 

Projekto dalyviai suprato, kad naujos patirtys ir vertingos žinios - raktas, atveriantis duris į sėkmingą Europos šalių bendradarbiavimą. Projekto dalyvių – mokytojų ir mokinių - įgyta patirtis bus naudinga vykdant įvairias veiklas gimnazijoje, be to, tai puiki galimybė tobulinti užsienio kalbos vartojimo įgūdžius, ugdyti kūrybiškumą, plėsti tolerancijos ribas.

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai pagal ,,Erasmus+“ KA2 Programą. Straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame esančios  informacijos pateikimą ir naudojimą.

Sigita Valuckienė, projekto koordinatorė

Erasmus+Programos logotipas