Dar 2018 metais tarp Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos (dabar AB ,,VIA Lietuva“) ir Šiaulių miesto savivaldybės buvo pasirašyta bendradarbiavimo sutartis, kuria susitarta, kad „VIA Lietuva“ kelio tiesimo darbus vykdys nuo industrinio parko teritorijos iki kelio A9 Panevėžys-Šiauliai, o Šiaulių miesto savivaldybė kelio tiesimo darbus įsipareigojo įvykdyti nuo P. Motiekaičio g. 18 iki Šiaulių miesto ribos. Savivaldybė šių rangos darbų finansavimui pritraukė 571 556,40 eurų iš Ekonomikos ir inovacijų ministerijos.
Svarbi strateginė jungtis
2021-aisiais AB ,,VIA Lietuva“ pasirašė rangos sutartį dėl kelio ruožo įrengimo, sutarties vertė – 6 464 069,24 Eur. 2023-aisiais metais pradėti rangos darbai buvo užbaigti šių metų liepą, šiai dienai šiuo aplinkkeliu eismas organizuojamas netaikant jokių apribojimų, likę tik smulkūs darbai – įspėjamųjų ženklų įrengimas.
„Šis kelias – tai svarbus žingsnis į priekį, kuris ne tik sumažina eismo intensyvumą mieste, bet ir suteikia patogesnį susisiekimą darbuotojams, vykstantiems į Pramoninį parką ir Laisvąją ekonominę zoną iš aplinkinių rajonų. Tai palengvins jų kasdienybę ir prisidės prie sklandesnio darbo organizavimo Šiauliuose įsikūrusiose įmonėse“, – teigė meras Artūras Visockas.
Šis ruožas yra strateginė jungtis tarp Šiaulių Pramoninio parko ir valstybinės reikšmės kelio A9 Panevėžys–Šiauliai. Tikimasi, kad naujas kelio ruožas pagerins logistikos galimybes, leis efektyviau valdyti krovininio transporto srautus ir sumažins eismo apkrovą Šiaulių miesto gatvėse. Taip pat tai yra svarbus postūmis Šiaulių miesto ekonominei plėtrai, pritraukiant daugiau investuotojų ir užtikrinant patogesnį susisiekimą.
Iššūkiai, su kuriais susiduriama siekiant tobulinti šalies kelių infrastruktūrą
„Tai tikrai didelis įvertinimas ir garbė visam mūsų kolektyvui. Taip pat norime padėkoti merui Artūrui Visockui, džiaugiuosi mero giliu supratimu apie infrastruktūrą ir jos svarbą. Kiekvieną kartą pravažiuojant pro Šiaulius matome, kaip miestas atgyja ir keičiasi“, – dėkojo „VIA Lietuva“ atstovas, jis atkreipė dėmesį ir į iššūkius, su kuriais Lietuva susiduria siekdama tobulinti infrastruktūros būklę.
Šiandien Lietuvoje apie 40 proc. visų kelių su asfalto danga yra netenkinantys techninių parametrų. Šiais metais „VIA Lietuva“ principingai pasižiūrėjo į šį klausimą ir įsivertino tikrąją būklę. Parengtas 10 metų investicinis planas, todėl „VIA Lietuva“ žino kiek ir kokių kelių ar tiltų reikia. Šiai dienai poreikis šiai infrastruktūrai yra apie 16 mlrd. Eur. Pasak, M. Gedaminsko tolygiai finansuojant kasmet į infrastruktūrą turėtų būtų investuojama nuo 1,3 iki 1,6 mlrd. Eur., tačiau biudžeto projekte kitais metais planuojama tik apie 700-800 mln. Eur.