Projektai - galingas ugdymo metodas
Mokyklų bendrosiose programose akcentuojami būdai, kurie padėtų integruoti formalųjį ir neformalųjį ugdymo turinius, formuoti vertybinių nuostatų sistemą, plėtotų mokinių gebėjimus. To siekiant ypač vertingas yra projektinio darbo metodas, apie kurio įgyvendinimo sėkmes Šiaulių „Dermės“ mokykloje pedagogai kalbėjosi š. m. balandžio 29 d. metodinės valandos metu.
Projektinio darbo paskirtis - ugdyti mokinio savarankiškumą, tiriamojo darbo įgūdžius ir kūrybinius gebėjimus, mokėjimą gautus tyrimo rezultatus gražiai ir sklandžiai dėstyti raštu ir žodžiu bei tinkamai juos pateikti. Bendruomenės nariai 2025 metais dalyvauja įvairaus lygmens 28 projektuose. Mokytojai pasirūpindavo, kad veiklos mokiniams būtų įdomios, sietųsi su mokinių pomėgiais, skatintų mąstyti. Atlikdami projektinį darbą mokiniai temą nagrinėjo giliau, susipažino su specialiąja literatūra, su nagrinėjamo proceso vyksmu praktikoje, rinko apie jį faktinių duomenų, stebėjo gamtos reiškinius, analizavo medžiagą, pateikdami savo požiūrį apie nagrinėjamą problemą.
Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo mokytojai projektinės veiklos metu skatindavo vaikų/mokinių domėjimąsi aplinka, supažindindavo su mokslinės veiklos pradmenimis, mokydavo kūrybingai bendradarbiauti. Ypatingai akcentuotos mokinių ir jų tėvų (globėjų / rūpintojų) veiklos.
Pagrindinio ugdymo mokytojai supažindindavo mokinius su tiriamosios veiklos įvairove, suteikdavo galimybę išbandyti jėgas įvairiose srityse, padėdavo tikslingai pasirinkti tolesnę mokymosi kryptį.
Renginio metu konstruktyvus dialogas tarp pedagogų leido pabrėžti projektinio metodo naudą, nes didėjo mokinių mokymosi motyvacija, buvo ugdomos kompetencijos, o žinios įtvirtinamos per praktinę veiklą. Pedagoginės patirties sklaida stiprina mokyklos pedagoginės bendruomenės profesionalumą ir skatina tobulėjimą.
Metodinės tarybos pirmininkė Inga Zykienė
Nuotraukose renginio akimirkos