Paieška...
Išplėstinė paieška
Uždaryti
background

Psichinė sveikata ir sąmoningumas: klasės atmosfera ir dėmesio koncentracija

XXI amžius pilnas iššūkių švietimo sistemoje bei ugdant dėmesio ir aktyvumo sutrikimų turinčius mokinius, todėl psichinė sveikata ir sąmoningumas yra esminiai veiksniai į kuriuos reikia atsižvelgti kuriant palankią mokymosi aplinką ir gerinant mokinių dėmesio koncentraciją pamokų metu. Klasės atmosfera yra svarbi psichinės sveikatos ir mokymosi efektyvumo dalis. Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos mokytojos dalyvavo ERASMUS+ programos kvalifikacijos kėlimo kursuose „Focus on Mental Health and Well – Being Using Mindfulness“ Dubrovnike Kroatijoje. Tarptautiniai mobilumo kursai organizuojami žinomos organizacijos Maksima Teacher training Centre www.erasmuscoursescroatia.com

Progimnazijos anglų kalbos mokytoja Jovita Rubienė ir socialinė pedagogė Jurgita Šidlauskienė kursų metu gilinosi į pozityvios ir stimuliuojančios klasės atmosferos kūrimo procesą, kuris skatintų abipusį supratimą ir paramą tarp mokytojo ir mokinių bei stiprintų socialinius ryšius tarp bendraamžių. Daug dėmesio buvo skiriama mokinių psichinės sveikatos įgūdžių ugdymui įtraukiant veiklas, kurios skatintų emocinį suvokimą bei užkirstų kelią patyčioms, nes supratimo bei tolerancijos ugdymas priimant skirtingus požiūrius ugdo mokinių atvirumą, smalsumą ir geranoriškumą sau bei aplinkai. Kursuose buvo aptariama ir diskutuojama apie mokinių kūrybiškumo, bendradarbiavimo ir kritinio mąstymo ugdymo svarbą skatinant mokinius ieškoti alternatyvių sprendimų, bendradarbiauti ir analizuoti informaciją kritiškai. Visa tai atspindi pagrindines XXI amžiaus kompetencijas, kurių turi mokytis aktyvūs ugdymo proceso dalyviai. Mokymo metu mokytojos ne tik susipažino, bet ir praktiškai išbandė dėmesio koncentracijos ir judesio pratimus, kuriais siekiama pagerinti mokinių dėmesio koncentraciją pamokų metu, ypač vaikų, turinčių dėmesio ir aktyvumo sutrikimų. Trumpi kvėpavimo pratimai arba aktyvus kūno judesių pakeitimas padeda sukoncentruoti dėmesį ir sumažinti įtampą.

Įgytos mokytojų žinios kursų metu skatina kurti palankią mokymosi aplinką visiems mokiniams, kuri pagerintų psichinę sveikatą, ugdytų sąmoningumą, kūrybiškumą ir bendradarbiavimą. Šie veiksniai ypač svarbūs skatinant mokinių vystymąsi ir gerinant jų emocinę ir psichinę gerovę.

Tarptautiniuose kvalifikacijos tobulinimo kursuose mokytojos dalyvauja pagal vykdomos Erasmus + akreditacijos programą.

 

Straipsnio autorės Jovita Rubienė ir Jurgita Šidlauskienė

Nuotraukos Jovitos Rubienės

Švietimo skyriaus vyr. specialistė Dainutė Dubinienė
Į komentarus neatsakome
Neteisingas
Neteisingas
captcha
Neteisingas