Šiaulių miesto bendrojo ugdymo mokykloms pristatyta Kokybės vadybos sistema „Nuolatinis tobulinimas švietime“
Gegužės 21 d. įvyko konferencija „Kokybės vadybos sistemų taikymo poveikis mokymo(si) rezultatams. Nuolatinis tobulinimas švietime“. Šio renginio tikslas – pasidalinti kokybės vadybos sistemos „Nuolatinis tobulinimas švietime“ (Sistema) diegimo „Tūkstantmečio mokyklos I“ (TŪM) projekto mokyklų sukaupta patirtimi su Šiaulių miesto bendrojo ugdymo mokyklų atstovais, vystyti tarpmokyklinį bendradarbiavimą. Renginyje dalyvavo daugiau kaip 100 Šiaulių miesto bendrojo ugdymo mokyklų atstovų.
Konferencijoje Nyderlandų Karalystės švietimo įstaigų patirtimi dalinosi įmonės „KlassePro“ direktorė, kokybės vadybos sistemos „Nuolatinis tobulinimas švietime“ diegimo ekspertė Marijke Broer. Pranešėja konferencijos dalyviams pristatė švietimo įstaigų misijų formulavimo aspektus, Sistemos „Lotoso“ diagramą – klasių taisyklių kūrimo, tikslų formulavimo procesus, duomenų centrų sandarą, mokinio portfolio aspektus, mokinių vedamų klasių valandėlių svarbą, PDSA (angl. Plan-Do-Study-Act) problemų sprendimo metodą.
Renginyje Šv. Kristoforo progimnazijos sukaupta kokybės vadybos sistemos „Nuolatinis tobulinimas švietime“ diegimo patirtimi dalinosi direktorė Jurgita Zinkienė. Ji konferencijos dalyviams kalbėjo apie lūkesčius, kuriuos organizacijos bendruomenė turėjo pradėdama diegti šią Sistemą. Pranešėja pristatė mokyklos keturių metų Sistemos diegimo kelią, kilusius iššūkius, pasiektus rezultatus ir jų įtaką mokinių pasiekimams ir organizacijos kaitai. Pranešėja pasidalino progimnazijos „Lotoso“ diagramą sudarančių dalių praktiniais pavyzdžiais. Jurgita įvardino mokyklos rezultatus, kurių pavyko pasiekti įgyvendinant šią Sistemą. Vienas jų, kad visi mokyklos mokiniai geba formuluoti tikslus ir prisiimti atsakomybę už jų siekimą. Diegiant Sistemą mokykloje, mokinių įsitraukimo į pamokas rodiklis per metus paaugo 3,4 proc. Suplanuotas tikslingas darbas ugdant raštingumo gebėjimus davė teigiamą 5,5 proc. pokytį ir auga kasmet bent 3 proc. Duomenų stebėsena rodo, kad 5–8 klasių mokinių gebėjimai per pusmetį paauga 3,34 proc., per metus 6,53 proc.
Kokybės vadybos sistemos „Nuolatinis tobulinimas švietime“ diegimo etapus TŪM projekto mokyklose pristatė Lyderystės veikiant ir Įtraukiojo ugdymo sričių koordinatorė Kristina Nesovienė. Šio pranešimo tikslas – supažindinti Šiaulių miesto mokyklų atstovus su šios kokybės vadybos sistemos diegimo etapais, jų apimtimi ir svarba.
VšĮ „Švietimo inovacijų partneriai“ atstovai – prof. dr. Modestas Gelbūda ir Adas Papartis, konferencijos dalyviams pristatė Šiaulių TŪM projekto mokyklų situacijų analizių tyrimų rezultatus.
Mokinių savijautos ir motyvacijos mokytis, mokytojų savijautos ir motyvacijos, mokinių savivaldaus ugdymosi gebėjimų (atsakomybės prisiėmimo už ugdymosi rezultatus ir procesą), mokyklų „Nuolatinio tobulinimo organizacinės aplinkos“ tyrimai buvo atlikti prieš ir po sistemos diegimo. Prieš sistemos diegimą apklausti 1505 mokiniai, 171 pedagoginis darbuotojas, po sistemos diegimo apklausti 1578 mokiniai, 185 pedagoginiai darbuotojai. Šie tyrimai įrodė, kad Sistemos diegimas įstaigose mokinių ir pedagogų vertinamas teigiamai ir įtakoja mokinių apsiekimus, motyvaciją mokytis.
Konferencijoje Sistemos diegimo patirtimi dalinosi penkių Šiaulių miesto TŪM projekto mokyklų – Gytarių, Salduvės, Ragainės progimnazijų ir Stasio Šalkauskio, Šiaulių universitetinės gimnazijų, atstovai. Šių veiklų metu atstovai sistemos diegimo patirtį, pasiektus rezultatus, kilusius iššūkius ir jų sprendimo būdus pristatė kitų Šiaulių miesto bendrojo ugdymo mokyklų kolegoms. Šiuose užsiėmimuose pristatytos įstaigų sukurtos misijos, pateikti klasių taisyklių, duomenų centrų, mokinių portfolio dokumentų pavyzdžiai, pasidalinta vaizdo įrašais, kuriuose užfiksuotos TŪM projekto mokyklų mokinių vedamos klasės valandėlės, išbandytas PDSA problemų sprendimo metodas. Mokyklų organizuotose veiklose dalyvavo ir Sistemos diegimo patirtimi dalinosi ir Šiaulių miesto mokiniai.
Nuolatinio tobulinimo švietime sistema padeda mokiniams ne tik pasiekti geresnių akademinių rezultatų, bet ir skatina jų pasitikėjimą savimi bei mokymosi motyvaciją. Klasių kolektyvai labiau susitelkia, bendradarbiauja, o mokytojai – tampa atviresni pokyčiams, refleksijai.
Ši konferencija suteikė galimybę visų Šiaulių miesto mokyklų atstovams susipažinti su kokybės vadybos sistema „Nuolatinis tobulinimas švietime“, o penkių TŪM projekto mokyklų atstovams – pasidalinti sukaupta Sistemos diegimo patirtimi, rezultatais, kurie įtakoja mokinių pasiekimus ir kuria tvirtas, lyderyste pasižyminčias mokyklų bendruomenes.
Projektas „Tūkstantmečio mokyklos I“ finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklos I“ projektą įgyvendina Šiaulių miesto savivaldybė.
Programa finansuojama #NextGenerationEU lėšomis
Programą įgyvendina #Europos socialinio fondo agentūra
#Tūkstantmečio mokyklos
Nuotraukų autorius Tomas Sinkevičius