Kovo mėn. išklausę dešimties modulių mokymų kursą 17 Tūkstantmečio mokyklų I programos atstovų vyko į 4 dienų trukmės praktinę mokymosi stažuotę Nyderlandų Karalystės švietimo įstaigose, kurios turi 5-10 metų Nuolatinio tobulinimo švietime metodologijos taikymo patirtį. Vizito metu aplankytos net 4 švietimo įstaigos Urk mieste.
Susitikimų metu susipažinta su Nyderlandų Karalystės švietimo sistema, apžiūrėtos mokyklų bazės, pristatyti klasių duomenų centrai, suteikta galimybė stebėti klasės valandėles, kurias vedė mokiniai, aptartas problemų sprendimų metodikos (PDSA (angl.) – planuok, veik, tikrink, standartizuok) taikymas, jo nauda ir pasiekti rezultatai, dalyvauta susitikimuose su mokiniais, kurie kasdien jaučia Nuolatinio tobulinimo metodologijos naudą jų asmenybių ūgčiai. Užsienio mokyklų atstovai Šiaulių miesto pedagogams pateikė mokinių portfolio pavyzdžių. Labai svarbu tai, kad Šiaulių miesto pedagogai užmezgė ryšius su užsienio šalies mokyklų atstovais, kurie turi ilgametę metodologijos diegimo patirtį.
Kovo mėn. kokybės vadybos sistemos diegimo praktinės patirties Šiaulių miesto Tūkstantmečio mokyklų I programos Gytarių, Salduvės ir Ragainės progimnazijų atstovai, o balandžio mėn. gimnazijų atstovai, sėmėsi Vilniaus švietimo įstaigose – „Volungės“ darželyje-mokykloje ir Šv. Kristoforo progimnazijoje. Šios įstaigos sistemą sėkmingai taiko jau 3 metus. Šių stažuočių metu Šiaulių miesto atstovai turėjo puikią galimybę stebėti sistemos praktinį pritaikymą įstaigose. Vilniaus švietimo įstaigose praktinėse mokymosi stažuotėse sudalyvavo net 100 Šiaulių miesto Tūkstantmečio mokyklų I programos pedagogų.
Šiaulių miesto 1-4 klasių progimnazijų pedagogai lankėsi „Volungės“ darželyje-mokykloje, o 5-8 kl. progimnazijų ir gimnazijų atstovai – Šv. Kristoforo progimnazijoje. Vilniaus švietimo įstaigų atstovai pristatė mokinių, ir mokyklos bendruomenių duomenų centrus, misijas, tikslus. Šiaulių miesto atstovams suteikta galimybė stebėti, vėliau aptarti mokinių vedamas klasės valandėles. Šiaulių miesto pedagogams pateikti mokinių portfolio pavyzdžiai, aptarta jų struktūra, turinys, pasiteisinę ir nepasiteisinę aspektai. Aptarta trišalių susitikimų vykdymo procedūra, jos nauda ir iššūkiai susiję su įgyvendinimu. Praktinių stažuočių metu Šiaulių miesto pedagogai turėjo puikią galimybę susipažinti su Vilniaus mokyklų mokytojais dalykininkais ir klasių vadovais, aptarti jų vaidmenis šios metodologijos taikymo procese. Šie pedagogų susitikimai, tapo puikia galimybe užmegzti ryšius, kurie ateityje suteiks galimybę dalintis Nuolatinio tobulinimo metodologijos taikymo patirtimi.
Stažuotės dalyviams itin didelį įspūdį paliko mokyklų, kuriuose įdiegta ši sistema, mokiniai – jie komunikabilūs, laisvai reiškiantys savo nuomonę, oratoriški. Daugelis mokinių sutiktų įstaigose tiksliai vardino kokybės vadybos sistemos aspektus, kurie taikomi ugdymo procese ir džiaugėsi jų nauda asmenybės augimui.
Praktinės mokymosi stažuotės Nyderlandų Karalystės ir Vilniaus švietimo įstaigose Šiaulių miesto mokyklų atstovams suteikė galimybę užmezgė kontaktus, kurie padės bendradarbiauti ir dalintis patirtimis, nes tinklaveika – tai itin svarbus šios metodologijos įgyvendinimo įrankis.
Projektas „Tūkstantmečio mokyklos I“ finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.
Kokybės vadybos sistemą „Nuolatinis tobulinimas švietime“ diegia VšĮ „Švietimo inovacijų partneriai“ kartu su mokymų įmone iš Olandijos „KlassePro“.
„Tūkstantmečio mokyklos I“ projektą įgyvendiną Šiaulių miesto savivaldybė.
Programa finansuojama #NextGenerationEU lėšomis
Programą įgyvendina #Europos socialinio fondo agentūra
#Tūkstantmečio mokyklos
Nuotraukų autorė Kristina Nesovienė