Šiaulių „Romuvos“ progimnazijoje vyko tradicinė VII respublikinė metodinė – praktinė bendrojo ugdymo mokyklų mokytojų ir mokinių konferencija „Skaitmeninės technologijos mokymosi veikloje: mokytojų įžvalgos ir mokinių patirtys“, kurioje šalies mokytojai ir mokiniai dalijosi savo patirtimi apie inovatyvių, kūrybiškumą ugdančių skaitmeninių įrankių panaudojimą įvairiose mokymosi veiklose. XXI a. informacinės ir komunikacinės technologijos vis labiau daro įtaką visam ugdymo procesui. Šiandienos švietimas nebeįsivaizduojamas be dirbtinio intelekto, kuris atveria naujas galimybes mokymui ir mokymuisi, tačiau taip pat kelia ir iššūkių. Skaitmeninės technologijos leidžia didinti ugdymo efektyvumą, padeda kuriant naujas mokymosi erdves, kuriose galima taikyti inovatyvius ir aktyvius mokymo(si) metodus. Per 100 konferencijos dalyvių iš Šiaulių miesto ir šalies mokyklų pristatė net 32 pranešimus. Dalyviai kalbėjo, kaip panaudoti skaitmenines technologijas ne tik mokymosi, bet ir tiriamosiose STEAM ugdymo veiklose. Buvo pristatyti įvairūs skaitmeniniai įrankiai ir aplinkos, aptartos interaktyvių užduočių ir žaidimų kūrimo galimybės, pristatyta skaitmeninė knyga ,,Pamoka kitaip“, muzikiniai intarpai ir filmukai.
Konferencijos dalyvius pasveikino „Romuvos“ progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Senkuvienė. Ji pasidžiaugė mokytojų ir mokinių noru dalintis gerąja patirtimi, įgyta tarpdalykiniuose integruotuose projektuose, STEAM ugdymo įžvalgomis ir gerosios praktikos pavyzdžiais mokyme ir mokymesi, skaitmeninio ugdymo plėtra.
Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos informacinių technologijų mokytoja Rita Nemanienė pristatė mokinių sukurtą Goldbergo mašiną, kurioje integruoti inžineriniai sprendimai. Mokiniai su savo mašina dalyvavo nacionaliniame jaunųjų inžinierių čempionato regioniniame etape ir užėmė I vietą. Jurbarko Naujamiesčio progimnazijos mokiniai pristatė STEAM projektą „Gyvenu Jurbarke“. Pranešime papasakojo apie įveiktą žygį Jurbarke, aplankant žymias miesto vietas, pristatė kūrybinius darbus apie patirtus žygyje įspūdžius, pasidalino patirtimi, kaip įtvirtino žinias panaudodami robotukus (bee-bot, blue-bot) ir atliko skirtingo sudėtingumo kodavimo užduotis. Šiaulių miesto ir rajono bendrojo ugdymo mokyklų 6–7 kl. mokinių virtualų konkursą „Kuriu ir iliustruoju pasaką be galo“ pristatė ir dalyvių išradingumu, gebėjimu derinti tekstą ir vaizdą pasidžiaugti kvietė mokytoja Rūta Žymantienė ir Ligita Mykolaitienė iš Šiaulių „Rasos“ progimnazijos. Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos septintokai Ernestas Atraškevičius, Eimantas Vaitkus, Oskaras Rimkus pristatė inžinerinius ir verslo sprendimus kuriant kompaniją ,,Telefo“, mokytoja Laura Palivonienė su mokiniais skaitė pranešimą „Pradinukų pirmieji žingsniai robotikoje“, septintokė Agnė Gelžinytė skaitė pranešimą apie triukšmą ,,Triukšmo žemėlapis“, 6b komanda pristatė STEAM ilgalaikį projektą ,,Kelionė po matų ir matavimo prietaisų pasaulį“ ir parodė, kaip naudoja dirbtinį intelektą pristatymuose, Deimilė Juodrytė pristatė vaizdo pranešimas „Kelias“, kuriame pabrėžė glaudų ryšį tarp lietuvių kalbos ir informacinių technologijų. Apie Chaimo Frenkelio ir Šiaulių ryšį dalyviams pasakojo septintokai Adrija Tamošaitytė ir Gerardas Steponavičius iš Šiaulių Ragainės progimnazijos. Robotikos ir STEAM veiklų magija po pamokų dalinosi antrokai iš Šiaulių Dainų progimnazijos ir Šiaulių techninės kūrybos centro su mokytoja Kristina Juodeikiene. Apie mokinių, turinčių kalbos ir kalbėjimo sutrikimų, kalbinių gebėjimų ugdymą naudojant dirbtinį intelektą pasakojo Dalia Ralytė, logopedė metodininkė iš Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos, o technologijų mokytoja Rūta Balčiūnienė iš Šiaulių Medelyno progimnazijos pristatė vaizdo pranešimą „Skaitmeninių įrankių taikymas technologijų pamokose“. Daiva Lukšienė ir Sonata Puidokienė skaitė pranešimą „Patyriminis mokymas(sis) ir STEAM veiklos ugdant skaitmenines kompetencijas“, Vitalija Šukienė - „Skaitmeninių technologijų ir mokymosi(si) sintezės (r)evoliucija“. Svečiai iš Šiaulių Gegužių progimnazijos Rasa Žemaičiūnienė ir Rasa Mazaliauskaitė dalinosi patirtimi ir įžvalgomis pranešime „STEAM veiklos integruotoje gamtos mokslų bei lietuvių kalbos ir literatūros pamokoje“, o anglų kalbos mokytoja Agnė Paprockaitė iš Kauno Martyno Mažvydo progimnazijos pasakojo apie skaitmeninių įrankių taikymą ugdymo procese.
Konferencijoje mokytojai akcentavo ir išskyrė aktualius šiandienos ugdymo aspektus: mokinių kompetencijų ugdymą taikant netradicinius ugdymo metodus, pasitelkiant virtualias mokymosi aplinkas; tarpdisciplininį kūrybinį procesą su skaitmeninių technologijų panaudojimu; probleminį, tyrinėjimu grindžiamą mokymą ir STEAM ugdymo galimybes; dirbtinio intelekto panaudojimo ugdyme naudą ir iššūkius.
Konferencijoje dalyvavę mokiniai puikiai praleido laiką, dalindamiesi skaitmeninių įrankių, aplinkų ir programų naudojimo galimybėmis, STEAM ugdymo įžvalgomis ir gerosios praktikos pavyzdžiais, mokantis ir kūrybiškai jungiant įvairias mokymosi disciplinas.
Renginio aktualumą atspindi skaitytų pranešimų įvairovė bei dalyvių šilti atsiliepimai: „Pranešimų temos aktualios, puiki erdvė atsiskleisti vaikams, pasidalinti gerąja patirtimi. Lauksime konferencijos kitąmet. Smagu dalintis tuo, ką darome ir kuriame su savo mokiniais. Gera proga parodyti savo darbus ir pasimokyti iš kitų. Konferencija parodė, kad mokiniai gali atlikti aukšto lygio projektus, o kūrybingi mokytojai yra inovatyvaus ugdymo proceso organizatoriai. Konferencija yra vertinga tiek mokiniams, tiek mokytojams“. Todėl konferencijos organizatoriai sako: ,,Iki susitikimo kitais mokslo metais!“.
Matematikos mokytoja Daiva Lukšienė
Nuotraukos: Daivos Lukšienės